بارداری در هفته ی 11

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

کودک شما اکنون به اندازه یک انجیر است و بدن او کاملا شکل گرفته است؛حدود 3.8 سانتی متر طول و حدود هشت گرم وزن دارد. پوست او هنوز شفاف است وبه همین خاطر می توان اکثر رگهای خونی او را به وضوح دید. بعضی ازاستخوانهای او در حال تشکیل شدن بوده و ریشه دندانهای کوچک او به تدریج درزیر لثه اش ظاهر می شوند. انگشتان دست و پای او کاملا از یکدیگر جدا شدهاند و او به زودی قادر خواهد بود که مچش را باز و بسته کند. او لگدهایآرامی می زند و کش و قوس می آید؛ حرکات ریز او به قدری نرم و روان است کهبیشتر شبیه به رقص در آب می ماند. با رشد بدن او، این حرکتها نیز بیشتر شدهو رشد یافته تر و کاربردی تر خواهند شد. با رشد پرده دیافراگم، کوچولویشما ممکن است سکسکه هم بکند. از آنجا که او هنوز خیلی کوچک است، تنها بینهفته های شانزدهم تا بیستم قادر خواهید بود برای اولین بار این حرکات او رااحساس کنید.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

شما ممکن است در این دوره عوارض عجیبی را مشاهده کنید، همانند افزایش بیشاز حد بزاق دهان. سعی کنید یاد بگیرید که کدام یک از این عوارض طبیعی هستندو کدام یک ممکن است نشانه یک مشکل احتمالی باشند. همچنین ممکن است سوالاتیدر زمینه فعالیتها یا خوردن غذا ها و داروها داشته باشید. به دنبال پاسخاین سوالات بروید تا بدانید در دوران حاملگی چه کارهایی ایمن و بی خطرهستند و چه کارهایی ممکن است خطرناک باشند

اگر تهوع به شما اجازه نمیدهد که غذاهای متنوع بخورید، یا هنوز هم خیلی وزن اضافه نکرده اید (بسیاریاز خانمهای حامله در سه ماهه اول بین 1 تا 2.5 کیلوگرم وزن اضافه می کنندنگران نباشید. اشتهای شما به زودی باز می گردد و شما هر هفته حدود نیمکیلوگرم وزن اضافه خواهید کرد)

 

فعالیت های این هفته

 

چیزی ذکر نگردیده است و تا هفته ی 14 همه ی فعالیت های شما بلامانع خواهد بود





+ نوشته شده در چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:,ساعت 2:3 توسط phna |